به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی دوشنبه شب در جلسه ساماندهی سواحل دریاچه ارومیه با بیان اینکه با توجه به بالا آمدن سطح دومین دریاچه شور دنیا و استقبال مردم به ویژه گردشگران، امکانات رفاهی از جمله سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار در سواحل دریاچه ایجاد شود افزود: با توجه به پتانسیل‌های جغرافیایی آذربایجان غربی و هم مرزی با ۳ کشور، اهمیت گردشگری و به ویژه توجه به گردشگران دریاچه ارومیه از اولویت‌های استان است.

وی بر تدوین سند طرح جامع گردشگری دریاچه ارومیه تاکید کرد و ادامه داد: دریاچه ارومیه از نعمات خداوندی در منطقه شمال غرب کشور است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی حوزه آبریز دریاچه ارومیه هرچه سریع‌تر سند طرح جامع گردشگری دریاچه ارومیه تدوین و اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساماندهی گردشگری دریاچه ارومیه گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و افزایش سطح آب دریاچه ارومیه پیش بینی می‌کنیم در تابستان امسال شمار گردشگران دریاچه ارومیه افزایش یابد و این مهم لزوم ساماندهی سواحل و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و درخور استان را دو چندان می‌کند.

جلیل جباری افزود: سال گذشته یک ردیف بودجه تحت عنوان ساماندهی دریاچه ارومیه ایجاد شد که برای افزایش این اعتبارات نیاز به رایزنی و همکاری مسؤولان کشوری و استانی است همچنین فرمانداران شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه هم در ساماندهی دریاچه ارومیه باید همکاری کنند تا به هنگام حضور گردشگران مشکلی ایجاد نشود.

فرماندار ارومیه هم در این نشست گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی، فعلاً تاکنون هیچ گونه تصمیمی مبنی بر صدور مجوز شنا و یا عدم شنا در دریاچه ارومیه در تابستان گرفته نشده است و باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آسایش و رفاه مردم برای ایام تابستان و پسا کرونا در سواحل دریاچه ارومیه ایجاد شود.

علیرضا ملامحمدی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر دریاچه ارومیه در خصوص توسعه صنعت گردشگری شهرستان، تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم جهت سرمایه گذاری و بخصوص جذب سرمایه گذار در حوضه دریاچه ارومیه، صورت گرفته که تحقق آن نیازمند پیگیری مستمر دستگاه‌های متولی است.

فرماندار ارومیه با اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه در پی تدابیر دولت و بارندگی‌های اخیر، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید به صورت جدی ساماندهی طرح‌های ساحلی و مناطق حادثه خیز در سواحل دریاچه ارومیه را پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.