حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده روز دوشنبه در نخستین جلسه هم‌اندیشی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی میاندوآب با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در  سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به معضل تبدیل شده‌است، اظهار داشت: در راستای مقابله با این روند، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به دستور رهبر معظم انقلاب و با اهتمام وزارت کشور و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری و آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

وی افزود: در کنار فعالیت سازمان‌های دیگر، سازمان تبلیغات اسلامی به این مناطق ورود کرده و اکنون نیز طبق برنامه تدوین شده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی، روحانیان با حضور در مناطق آسیب‌پذیر در کنار مردم به انجام کارهای فرهنگی اقدام می‌کنند.

وی اولین قدم را در این خصوص برپایی نماز جماعت در این اقامتگاه‌ها دانست و اظهار داشت: اقامه نماز تنها فعالیت علما در این مناطق نخواهد بود و روحانی که به این مناطق اعزام می‌شود، وظایفی فراتر از امام جماعت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: وظیفه روحانیان در این مناطق طی تفاهمنامه‌ منعقد شده، شناسایی مشکلات منطقه و برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط خواهد بود.

در آذربایجان‌غربی ۲۵ پایگاه فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شده که ۱۰ مورد آن به میاندوآب اختصاص دارد.

با راه‌اندازی این پایگاه‌ها مردم ساکن در مناطق حاشیه‌نشین متوجه آسیب‌ها شده و برای رفع آن با کمک مسوولان پا در میدان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.