به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی بعد از ظهر چهارشنبه در هفدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی با تاکید بر اینکه بی توجهی به رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند موجب تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود گفت: فعالیت مجدد صنوف کم ریسک به منزله پایان کرونا نیست و باید توجه داشت بی توجهی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.

وی ضمن تبریک روز خلیج فارس و ضرورت تبیین خدمات و اقدامات نظام و دولت به مردم افزود: انعکاس تلاش مسئولین در راستای ارتقای خدمات رسانی به مردم نقش بسزایی در تقویت مشارکت‌های اجتماعی دارد.

مصطفوی توجه رسانه‌ها به آگاهسازی عمومی در طرح فاصله گذاری هوشمند و برجسته سازی و اطلاع رسانی مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت کرونا را دو امر مهم دانست و گفت: نقش آفرینی آگاهانه رسانه‌ها در این دو مقوله موجب قطع سریع‌تر زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مصوبات ستادهای ملی و استانی برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست گفت: استان در تأمین بسته‌های معیشتی ویژه افراد نیازمند موفق عمل کرده است.

مصطفوی در ادامه علاوه بر قدردانی از همه مجموعه‌های درگیر با کرونا، به کسب رتبه دوم استان در جلب مشارکت‌های مردم در جلب کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: حضور خیرین در این امر خطیر جای قدردانی دارد و امیدواریم این کمک‌ها استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در خبررسانی‌ها و اطلاع رسانی‌ها صحت خبر نباید فدای سرعت شود، متأسفانه شاهدیم در برخی خبررسانی‌ها صحت فدای سرعت می‌شود انتقاد سازنده و راهگشا موجب تقویت خدمت رسانی به مردم می‌شود، از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم.

مصطفوی همچنین با اشاره به روزهای خوش دریاچه ارومیه گفت: عنایت خداوند و مجموعه اقدامات دولت در ساماندهی وضعیت دریاچه ارومیه باعث شده تا دریاچه حال بهتری داشته باشد.

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه مصوبه نخست دولت تدبیر و امید بوده و امروز با هزینه کرد بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان توانسته از طریق اقداماتی چون لایروبی، مهار آب‌ها و مدیریت کشاورزی و ساخت سد نقش بسزایی در احیای دریاچه ارومیه داشته باشد.

حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه بر نظارت مستمر بر کانال‌ها و سایت‌های فضای مجازی دارای مجوز از سوی این اداره کل تاکید کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر در موضوعات مختلف دریاچه ارومیه، تعداد آمار مبتلایان به کرونا در استان، پیوست فرهنگی طرح‌های مختلف عمرانی، حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شرایط کرونایی، کنترل و نظارت بر فعالان فضای مجازی غیر مجاز، ظرفیت بسیار بالای استان در موضوع کمک‌های معیشتی و تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار نظر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1421864
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.