علی مصطفوی روز چهارشنبه در هفدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اختصاص یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در شرایط کنونی کشور برای ساماندهی تونل انحرافی کانی سیب برای انتقال آب به دریاچه ارومیه بخشی از عملکرد دولت است در راستای احیای نگین آبی شمال‌غرب کشور هزینه شده است.

وی ادامه داد: لایروبی انهار و توجه به مسائل اصلی خشکی دریاچه ارومیه از عملکرد دولت در کنار بارش نزولات آسمانی است که همگی در کنار هم منجر به احیای دریاچه ارومیه شده و باید رسانه‌ها به این امور تاکید داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در سطح جامعه بیان کرد: این طرح که از هشتم فروردین آغاز شده، باید مورد توجه قرار گرد و رسانه‌ها آگاه‌سازی کنند که اگر این طرح به درستی اجرایی نشود احتمال مواجهه جدید با بیماری کرونا در سطح جامعه وجود دارد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها بر مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کنند و بر اجرای این مصوبات دقت ویژه داشته باشند زیرا این مصوبات برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر فاصله گذاری هوشمند نیز باید مورد توجه باشد و اگر تخلفی صورت گیرد، مراتب در سریع‌ترین زمان ممکن گزارش شود.

مصطفوی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر تهیه بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا بسیار مناسب بوده و منجر به خلق حماسه‌ای چشمگیر در سطح جامعه شد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد آذربایجان‌غربی در راستای کنترل بیماری کرونا، تاکید کرد: افزایش بیمار در استان نشانه این بوده که امر بیماری‌یابی در این استان به خوبی اجرایی می‌شود.

وی افزود: با افزایش بیماریابی در سطح جامعه میزان فوتی‌های ما کاهش یافته و به طوری که میزان مرگ و میر ما ۶.۲ درصد شده که کمتر از میزان متوسط کشوری است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نباید صحت اخبار را فدای سرعت انتشار کنند، بیان کرد: باید خبرنگار از درستی یک علت در جامعه مطمئن شود و سپس اقدام به انتشار اخبار کند.

مصطفوی با اشاره به اینکه کمیته‌های تخصصی شورای اطلاع‌رسانی باید چالش‌ها را به درستی بررسی کنند، گفت: باید این کمیته عملکرد خود را به طور دقیق گزارش دهد و راه‌کارهای لازم برای چالش‌های موجود ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید مسوولان و دستگاه‌های مرتبط در امر احیای دریاچه ارومیه گزارش دقیقی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا این مساله به روشنی در جامعه تبیین شود و رسانه‌ها نیز جانب انصاف را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: تقویت شورا بسیار مورد تاکید بوده تا عملکرد و اخبار به درستی در جامعه منعکس شود.

امید سیاح مسوول رسانه‌ای و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به بیشترین اخبار منتشر شده در رسانه‌ها طی هفته گذشته، گفت: مساله کمک‌های معیشتی، دریاچه ارومیه، تعطیلی مرغداری‌ها، افزایش آمار مبتلایان در استان، لغو قرارداد پزشک طرف قرارداد بانک مسکن و تجلیل از مدافعان سلامت از اخباری بودند که طی هفته گذشته بیشترین مانور روی آنها داده شد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موضوع افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان به دلیل افزایش بیماری‌یابی و افزایش تعداد نمونه گیری بوده است.

دکتر علی‌احمد آقاپور ادامه داد: این امر  باعث می‌شود افرادی که در مراحل اولیه بوده یا افرادی که علایمی ندارند، شناسایی شوند.

وی افزود: عملکرد این استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر بوده و حتی میزان فوتی‌های آذربایجان‌غربی در سه روز متوالی صفر است که این نشان از عملکرد مناسب ماست.

وی تاکید کرد: افزایش آزمایش‌ها منجر به کاهش روند بستری و کاهش مرگ و میر می‌شود که این امر مورد هدف ما بوده و کاهش بیماری را درپی دارد.

علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند به درستی در جامعه اجرایی نمی‌شود، گفت: برخی مراکز تجمع در سطح شهر وجود دارد و این امر خود مضربوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا فولادی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: باید عملکرد دولت در خصوص افزایش دریاچه ارومیه به درستی بیان شود و به نوعی عملکرد دولت نادیده گرفته نشود.

محمد باقری مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: باید با شیوه کاری مناسب عملکرد دولت و مسوولان به درستی و دقیق در جامعه بیان شود.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه کمیته‌های اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی و سیاسی به ارائه گزارش و عملکرد خود پرداختند که این امر مورد توجه رییس جلسه قرار نگرفت و مقرر شد تا اعضای کمیته‌ها با گزارش جامع و دقیقی در جلسه بعد ارائه گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.