امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورتی که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و بدون توجه به هشدارها در معابر و خیابان‌ها حضور گسترده داشته باشند در آینده نزدیک با موج جدیدی از شیوع کرونا روبرو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ترددهای غیرضروری شهروندان در مناطق مختلف شهر باعث می‌شود افراد ناقل بیماری، ویروس را بیشتر به دیگران منتقل کنند و همین امر گسترش بیشتر بیماری را درپی خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل افزایش شمار مبتلایان طی روزهای اخیر در این شهرستان نیز افزود: یکی از دلایل این افزایش، شناسایی بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا در مهاباد و راه‌اندازی مرکز نمونه‌گیری سرپایی در این شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مرکز در طبقه فوقانی درمانگاه خودکفایی مهاباد و در چهارراه آزادی این شهر راه‌اندازی شده و در ۲ نوبت صبح و عصر آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

«بهزاد»، با بیان اینکه نمونه‌گیری مطابق پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز رعایت شده است، ادامه داد: افراد دارای علائم کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه جواب آزمایش‌ها ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود، اضافه کرد: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی، راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آنان از افراد دیگر نیز مهم است زیرا این افراد هر روزی که از آلودگی آنان می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که با علائم خفیف به این مرکز مراجعه کردند، نمونه‌گیری و آزمایش آنان مثبت اعلام شده است و این نشان می‌دهد مراکز بیماریابی می‌تواند کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال داشته و از شدیدتر شدن موارد بیماری و بستری در بیمارستان‌ها بکاهد.

تاکنون در کشور بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا و حدود ۷۰ هزار نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.