به گزارش خبرنگار مهر، شهردار ارومیه در این گفتگو با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از زمانی که کرونا در ارومیه شیوع پیدا کرده شهرداری با تمامی توان کوشیده است که از انتشار هرچه بیشتر آن جلوگیری کند.

وی با تشریح جزئیات کارها و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری ارومیه اعم از ضدعفونی معابر، بحث حمل و نقل عمومی و کمک به سایر ارگان‌ها ادامه داد: یکی از مشکلات کشور جمهوری اسلامی ایران که همزمان با کرونا با آن نیز روبروست تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

شهردار ارومیه گفت: تحریم‌های آمریکا و سیاست‌های خبیثانه این دولت استکباری، سلامتی و بهداشت شهروندان ایرانی و همشهریانم در ارومیه را تهدید می‌کند و بعضاً در راستای همین تحریم‌ها در ابتدای شیوع کرونا با کمبودهایی مواجه شدیم اما خوشبختانه ملت ایران یک صدا و یکدل پای کار آمده‌اند تا خلأ و کمبودی احساس نشود.

حضرت پور یادآور شد: توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای اقشار آسیب پذیر از کرونا را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تاکنون ۲۳ هزار بسته از سوی شهرداری به نیازمندان و همچنین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی اهدا شده است.

وی همچنین از انجام تست کرونا بین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه در راستای تأمین ماسک برای شهروندان ارومیه‌ای کارگاه‌های تولید ماسک بسیاری در سطح شهر از سوی خیرین و نهادهای مختلف راه اندازی شده است که این سبب می‌شود کمبود آن‌چنانی حس نشود.

ارزروم آماده ارسال ماسک و مواد ضدعفونی به ارومیه است

محمت سکمن شهردار ارزروم ترکیه هم در این گفتگو از اعلام آمادگی شهرداری ارزروم برای ارسال ماسک و مواد ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: ارومیه و ارزروم شهرهای خواهر خوانده هستند و باید در این شرایط به فکر گذر از این دوران باشیم و این یک آزمون جدی و تجربه‌ای نو برای ماست.

وی با تشریح اقدامات شهرداری ارزروم بر انتقال تجربیات بین دو طرف در مبارزه با کرونا تأکید کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان ماه رمضان کرونا را در ارزروم کنترل و جلوی شیوع آن را بگیریم.

شهردار ارزروم ترکیه ادامه داد: شهروندان ارزروم تنها با اخذ مجوز از شهرداری می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و رفت و آمد شهروندان در سطح شهر را کنترل می‌کنیم و جلوگیری می‌شود و کارتهایی نیز بین نیازمندان با ارزش ۲۵۰ لیره توزیع می‌شود که به غیر از سیگار قابلیت خرید از تمامی فروشگاه‌ها و تمامی اقلام را دارد.

شهرداران ارزروم ترکیه و ارومیه در پایان همدیگر را بعد از پایان دوران کرونا جهت حضور در شهرهایشان دعوت کردند.

شهرداری ارومیه در راستای دیپلماسی شهری، استفاده از تجربیات سایر شهرداری‌های جهان و همچنین تبیین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اثرات آن بر سلامتی شهروندان ایرانی و ارومیه را در برنامه خود قرار داده و در دیدارهای آنلاین آینده نیز با تعدادی از شهرداران شهرهای جهان این موارد را تشریح خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1420967
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.