انور ضیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ برای خرید بسته‌های بهداشتی در سه مرحله هزینه و بین موسسه‌ها و اشخاص مختلف در این شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار عدد ماسک، سه هزار جفت دستکش، ۸۰۰ عدد مایع دست‌شویی، ۹۰۰ بطری مایع ضدعفونی‌کننده محیط از این مبلغ تهیه و بین خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند حاشیه شهر از جمله محله‌های امیرآباد، اسلام‌آباد، علی‌آباد و کلتپه توزیع شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، ۴۰۰ عدد شیلد محافظتی صورت به بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور، هلال احمر و درمانگاه شهدا و ۲۰۰ عدد شیلد به همراه ماده ضدعفونی کننده محیط بین بازاریان و اصناف توزیع شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بوکان گفت: جهادگران بسیج دانشجویی این دانشگاه همچنین اقدام به ضدعفونی و گندزدایی محوطه و کلاس های دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی این شهرستان کردند.

«ضیایی» افزود: برای آشنایی بیشتر کارکنان این دانشگاه با بیماری کرونا نیز بروشورهایی تهیه و در اختیار همکاران و اعضای هیات علمی قرار داده شد تا با رعایت این نکات بهداشتی از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: این دانشگاه همچنین برای در اختیار قرار دادن سالن سرپوشیده «شهید بهشتی» این واحد دانشگاهی برای ایجاد نقاهتگاه آمادگی خود را به اطلاع شبکه بهداشت و درمان این شهرستان رسانده است.

در بوکان چهار واحد دانشگاهی پیام نور، دانشگاه آزاد، علمی کاربردی و دانشکده سلامت وجود دارد که در این واحدهای آموزشی بیش از پنج هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.