سلیمان مام‌عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۴۸۰ نفر از دانش‌آموزان شهری مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه عضو شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۰ نفر موفق به ثبت‌نام در سامانه ویژه یادگیری و یاددهی آنلاین وزارت آموزش‌وپرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد آموزگاران شهری مقطع ابتدایی نیز در این سامانه عضو شده‌اند افزود: از مجموع ۱۸ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی هنوز پنج هزار دانش‌آموز به عضویت این سامانه درنیامده‌اند.

وی دلیل عضو نشدن این تعداد دانش‌آموز مقطع ابتدایی را مشکل اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین نا آشنایی والدین و دانش‌آموزان در خصوص نصب سامانه شاد عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه ۳۵ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی نیز عضو این سامانه آموزشی هستند، اظهار داشت: دانش‌آموزان روستایی مقطع ابتدایی که به اینترنت، موبایل هوشمند و تبلت دسترسی ندارند آموزش آنها از طریق بسته‌های آموزشی، حضور غیرمستمر و رفع اشکال توسط معلمان و ارسال سی‌دی‌های آموزشی با همکاری اعضای شورای بروستا و دهیاران انجام می‌گیرد.

«مام عزیزی» در خصوص جمعیت دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهری بهره‌مند از این سامانه نیز اضافه کرد: ۶۷ درصد دانش‌آموزان مقطع  متوسطه اول و دوم ساکن شهر که شامل هشت هزار و ۷۰۰ نفر است هم اکنون عضو سامانه شاد هستند.

مدیرآموزش و پرورش بوکان گفت: ۷۵ درصد از دبیران مقاطع متوسطه اول و دوم نیز اپلیکیشن آن را نصب کرده و وارد سامانه ویژه یادگیری و یاددهی آنلاین وزارت آموزش و پرورش(شاد) شده‌اند.

وی در خصوص مدارس غیرانتفاعی (غیردولتی) نیز اظهار داشت: ۱۰۰ درصد معلمان و دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی بوکان در این سامانه عضو شده و هم‌اکنون در شرایط آموزش در دنیایی مجازی داخل این سامانه قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در سیستم آموزشی از طریق فضای مجازی در بوکان اظهار داشت: فقدان امکانات اینترنت در مناطق محروم روستاتی، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان این مناطق به گوشی‌های تلفن همراه به‌دلیل پایین بودن درآمد مالی و مخالفت بسیاری از خانواده‌ها با تهیه گوشی تلفن همراه برای فرزندان کم سن و سال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلات قرار گرفته در مسیر این طرح آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.

بوکان با بیش از ۴۳ هزار دانش آموز و ۲۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.