لقمان خسروپور روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور مسوولان اجرایی برگزار شد، افزود: برای کنترل بیماری و ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به این بیماری در چهار نقطه شهر از جمله میدان فرمانداری، کلتپه، علی‌آباد و اسلام‌آباد به ترتیب با مسولیت شبکه بهداشت ودرمان، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و هلال احمر دایر خواهد شد و اقدام به غربالگری افراد می کنند.

وی با بیان اینکه ترس از بیماری کرونا در جامعه کم‌رنگ شده است، افزود: با بازگشایی اصناف کم ریسک و فعالیت مغازه‌های سطح شهر حساسیت نسبت به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده که این امر بسیار خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم باید از تجمع در عرصه بازار و خیابان ها خودداری کنند و اگر اجتماعی برای هر کاری انجام شود، پلیس با اجتماع‌کنندگان برخورد خواهد داشت و در این راستا ۲ اکیپ توسط نیروی انتظامی در سطح شهر تشکیل و از تجمع افراد جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۰ اکیپ در این شهرستان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها نظارت می‌کند، افزود: این اکیپ‌ها با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان بر نحوه فعالیت این واحدها نظارت خواهند کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بوکان نیز گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و به منظور کمک به کسبه و اصناف، کرایه اسفند و فرودین ماه از مستاجران مغازه‌های شهرداری این شهر دریافت نمی‌شود.

علی وجدقزلجی افزود: بسیاری از مغازه‌داران پاساژها که اجاره‌نشین شهرداری هستند، با توجه به رکود بازار توان پرداخت اجاره ندارد بر همین اساس شورای اسلامی و شهرداری تصمیم گرفتند اجاره اسفند و فرودین ماه این افراد بخشیده شد.

وی در خصوص اعتبار پروانه‌های مربوط به شهرداری اضافه کرد: اعتبار تمامی پروانه‌های شهرداری تا پایان اردیبهشت تمدید و نیازی به مراجعه به شهرداری نیست.

نماینده نیروی انتظامی هم با اشاره به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، افزود: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون ۹ هزارو ۵۰۰ واحد بازرسی از مغازه ها و اصناف بوکان صورت گرفته است.

سرهنگ جعفر کریمی ادامه داد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده از اصناف شهرستان بوکان به ۳۵۰ واحد صنفی تذکر داده شده و ۱۷۹ واحد نیز توسط نیروهای انتظامی و با همکاری اتاق اصناف و اداره صنعت،معدن وتجارت پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اپیدمی کرونا، تمامی بازارهای محلی همچون میدان دواب، طیور محلی ،جمعه بازار و سه‌شنبه بازار همچنان تعطیل هستند، افزود: فعالیت اتوبوس‌های بین‌شهری نیز همچنان تعطیل خواهد بود اما سواری‌های بین شهری با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

بوکان با ۲۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ این شهرستان در زمره مناطقی با بیشترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.