جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارات بالای بخش کشاورزی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهارکرد: طی اسفند و فروردین ماه در اثر شیوع ویروس کرونا به خاطر کنسل تورهای گردشگری و هتل‌ها و نیز تأسیسات گردشگری میزان خسارات وارده به این بخش ماهانه ۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به تداوم خسارات وارده به بخش گردشگری استان افزود: در راستای رونق گردشگری با شعار در خانه بمانیم رویکرد این اداره کل اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان با استفاده از فضای مجازی است که در این زمینه فیلم‌هایی از جاذبه‌های گردشگری استان تهیه شده و از طریق فضای مجازی معرفی می‌شود.

جباری با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا در کشور بیش از چهار هزار کلیپ و گزارش تصویری از جاذبه‌های گردشگری کشور تهیه و در فضای مجازی پخش شده است، افزود: برای این منظور باید فهرستی از ظرفیت‌های گردشگری استان تهیه و در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید اضافه کرد: برنامه‌های گردشگری استان در راستای تحقق جهش تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه در حال تدوین بوده و عمده فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه گردشگری جهت ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی و رونق چرخه اقتصادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: مجوزهایی که برای ایجاد هتل‌ها و مراکز اقامتی برای بخش خصوصی صادر و متعاقب آن انواع حمایت‌ها و تسهیلاتی که به آنها ارائه می‌شود، هرکدام به نوبه خود در اشتغالزایی و رونق و جهش چرخه تولید تأثیر دارد.

جباری از تدوین طرح‌ها و پروژه‌های محوری سرمایه گذاری تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: احیای مسجد جامع، شمس تبریزی، زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های تاریخی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا از مهمترین اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به تعیین حریم ابنیه تاریخی ۹ شهرستان استان طبق فرایند قانونی به شرکت خصوص ذی‌صلاح واگذار و مطالعات ومستند نگاری آن شروع شده است افزود: این ابنیه تاریخی شامل ۳۷ آثار متنوع تاریخی از جمله مسجد، کلیسا، خانه، پل، مدرسه و دخمه تاریخی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.