جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی به مردم و نیز پاسخگویی به سوالات مختلف در خصوص ویروس کرونا از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه تلفنی است افزود: این سامانه در کنار سامانه ۴۰۳۰ به سه زبان ترکی، کردی و فارسی به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه ضمن پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا اگر مورد مشکوکی بود آن را به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های روزانه مردم بعد از پایان تعطیلات نوروزی و تداوم بیماری کرونا اظهارکرد: در این زمینه برای آگاهی و اطلاع رسانی بهتر مردم بحث آموزش پرسنل اعم از بهورزان و همکاران مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و پایگاه‌های سلامت و نیز در حاشیه شهرها سیستم ارجاع را فعال کردیم.

آقازاده با بیان اینکه هم اکنون در زمینه امکانات درمانی کمبود خاصی نداریم ادامه داد: هم اکنون دو هزار و ۲۶۱ تخت بیمارستانی به همراه ۲۲۰ تخت آی سی یو برای درمان و کمک به بیماران کرونا در استان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: با راه اندازی سه آزمایشگاه مجهز روند شناسایی بیماران کرونایی تسریع شده است گفت: اساس کار را بر بیماریابی قراردادیم یعنی بدنبال بیمارانی هستیم که در جامعه می‌گردند و ویروس را منتشر می‌کنند.

رئیس دانشگاه در خصوص مراقبت از بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان گفت: تعدادی از این افراد در نقاهتگاهها و برخی نیز در خانه تحت نظارت سیستم بهداشتی و درمانی ما قرار دارند که مایحتاج عمومی آنان را تا ۲ هفته از طریق خیرین آماده کرده‌ایم تا در خانه بمانند و پسماندهای منزلشان نیز بصورت ویژه جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از ویروس کرونا وجود ندارد در این راستا عنوان کرد: ما در جنگ هستیم و دشمن را نباید ضعیف پنداشت، ما در استان با تمام توان و قوا در جنگ با ویروس کرونا هستیم و تا شکست نداده‌ایم فعلاً نخواهیم گفت وضع ما بهتر است.

آقازاده با درخواست از مردم برای ماندن در خانه گفت: اگر امکان ماندن در خانه به هر دلیلی فراهم نیست درخواست می‌شود ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش تمام نکات ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را رعایت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.