سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای هفته اول اسفند ۹۸ تا کنون به ۱۶ هزار و ۶۵۳ بیمار حاد تنفسی در مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارائه خدمت شده است، اظهار داشت: از مجموع آزمایش‌های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا تاکنون تست ۹۸۶ بیمار مثبت و تست ۵۵۹ بیمار نیز منفی بوده است.

وی همچنین از بستری ۲۱۳ بیمار حاد تنفسی در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل در حال حاضر خبر داد و ابراز داشت: ۲۰۱۹ بیمار نیز تاکنون از بیمارستان‌های دو شهرستان مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کسب رتبه اول کشوری منطقه کاشان در ثبت نام مردم در سامانه سلامت خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل مدیریت بحران کرونا در منطقه کاشان همکاری خوب مردم است که امیدواریم این روند در ادامه نیز وجود داشته باشد.

حفظ سلامت عمومی مردم جامعه بزرگترین معروف است

وی با بیان اینکه بزرگترین معروف در حال حاضر حفظ سلامت عمومی مردم جامعه است، خاطرنشان کرد: بزرگترین منکر نیز تهدید سلامتی عمومی است و بر این مبنا باید با افرادی که باعث تهدید سلامت عمومی مردم می‌شوند برخورد شود.

مروجی ضمن تشکر از همکاری همه مردم به خصوص معتمدین محلی، علما، روحانیون، اساتید و دیگر اقشار جامعه برای آگاهی‌بخشی به مردم گفت: تذکر لسانی و تشویق مردم به رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش بسیار مهمی در کنترل و مهار ویروس کرونا دارد.

مردم با فاصله اجتماعی کمک حال کادر درمانی و بهداشتی کاشان و آران باشند

وی با اشاره به زحمات طاقت‌فرسای کادر بهداشتی و درمانی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای مقابله با شیوع کرونا و رسیدگی به بیماران کرونایی گفت: از مردم و شهروندان عزیز می‌خواهیم با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی کمک حال کادر درمانی و بهداشتی دو شهرستان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بار دیگر ضمن هشدار به مردم اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مسائل بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی احتمال موج دوم شیوع کرونا در منطقه وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1404812
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.