«حسین عباسی» روز یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امروز در بازدید میدانی که از سطح شهر داشتیم، خوشبختانه طرح فاصله‌گذاری هوشمند را هم مردم و هم اصناف شهرستان ماکو به خوبی رعایت کرده‌اند.

وی افزود: قطعا هرچه بیشتر مردم در این زمینه آگاه شوند و طرح فاصله‌گذاری را بهتر رعایت کنند در کاهش تعداد مبتلایان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فرماندار ماکو در ادامه عنوان کرد: امروز ۱۰ کامیون کبوتر از مبدا شهر آبادان به مقصد شهر بازرگان، به دلیل اینکه مجوز لازم را نداشت در ورودی شهر ماکو توقیف شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مورد با توجه به مشکوک بودن این کامیون‌ها، دستور داد که پیگیری‌های لازم توسط مسئولان امر انجام شود.

فرماندار میاندوآب هم در این جلسه گفت: امروز در بازدید از بانک‌ها شاهد تراکم جمعیت بودیم؛ در صورتی که امکان داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم که بانک‌ها به صورت دو نوبتی کار کنند تا تراکم جمعیت کمتری را داشته باشیم.

مهدی قهرمانی همچنین تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند به صورت جدی در شهرستان میاندوآب اجرا می‌شود.

مهران صفری، فرماندار پلدشت نیر اظهار داشت: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند به اصناف کم‌ریسک اجازه داده شده که فعالیت خود را دوباره از سر بگیرند اما این مسئله مقداری فضای شهر را شلوغ کرده که اگر صنوف و مردم رعایت نکنند مشکل‌ساز خواهد شد.

فرماندار پیرانشهر نیز از دیگر فرماندارانی بود که در این جلسه به شیوه ویدئو کنفرانس حاضر شد و گفت: برای تامین توزیع سوخت کشاورزان سامانه‌ای اختصاص یافته که این سامانه دارای مشکلات عدیده‌ای است و درخواست داریم که یک سوم سهمیه سوخت سالانه ادوات کشاورزی این منطقه تا خردادماه تحویل داده شود تا این مشکل رفع گردد. 

«سیدعلی ترابی» همچنین به مشکل کمبود ماسک و دستکش در شهرستان پیرانشهر نیز اشاره و خاطر نشان کرد: هیچگونه ماسک و دستکشی در این شهرستان توزیع نشده که با توجه به نیاز این شهرستان، درخواست داریم که این مسئله انجام شود.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.
این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.
از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.