ناصر حضرتی روز یکشنبه در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری در آذربایجان‌غربی با ارایه پیشنهادهایی در خصوص حل برخی مشکلات ناشی از شیوع این بیماری، افزود: می‌توان در این راستا با مصوبه استانی از ظرفیت بانک‌هایی نظیر رسالت بهره برد.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت تجهیز داروخانه‌ها به ماسک در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر، ماسک در هیچ داروخانه‌ای یافت نمی‌شود و بهتر است دانشگاه علوم پزشکی، اقلامی که در اختیار هر داروخانه یا شهرستان را قرار می‌دهد، رسانه‌ای کند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های مردم، ضدعفونی پول‌ها به ویژه پول‌های دریافتی از عابربانک‌هاست که سیستم بانکی باید در این خصوص گزارشی به ستاد استانی و مردم ارائه دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: نیاز است تا از کارکنان بانک‌ها نیز آزمایش‌هایی گرفته شود تا میزان ابتلای این قشر به بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

«حضرتی»، بر لزوم استفاده از ظرفیت و امکانات منطقه آزاد ماکو برای حل مشکلات شمال استان در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: ظرفیت بسیار بالایی در این منطقه وجود دارد که قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این به معنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد می‌باشد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.