به گزارش ایرنا، ساسان تاجگردون شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: مرحله نخست اجرای این طرح حدود 2 سال قبل جمع بندی شد و پس از آن وارد مباحث کارشناسی شدیم و در نهایت این طرح در جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال 96 ارائه شد.
وی ادامه داد: از آنجا که جمع کردن برنامه آمایش سرزمین بدون استفاده از ظرفیت های فکری و مشاوره ای سایر بخش ها امکان پذیر نیست بنابراین این طرح پس از تشکیل حدود 50 جلسه و با حضور 150 نخبه جمع بندی و در اواخر سال گذشته در صحنه شورای برنامه ریزی استان مطرح شد.
او اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی نقدهایی به این طرح وارد شد که ما ضمن استقبال از تمام نقدهای وارد شده، نسبت به رفع آنها اقدام کردیم.
تاجگردون گفت: هم زمان با نهایی شدن طرح آمایش سرزمینی فارس، برنامه آمایش سرزمینی کشور که از نهایی شدن برنامه آمایش استان ها منتج می شود نیز در حال شکل گیری است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس افزود: هدف برنامه آمایش سرزمینی فارس، توسعه این استان با ظرفیت هایی است که سه مولفه انسان، فضا و فعالیت را مدیریت می کند.
وی گفت: توصیه ما این است که هر مدیری توزیع منابع و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی را به عنوان وظیفه در ابتدای هر سال مبتنی بر نظام برنامه میان مدت و برنامه آمایش ملی مدیریت کند.
او افزود: بر همین اساس می توان گفت که کار مدیران آینده استان برای به کارگیری ظرفیت های تعیین شده در برنامه آمایش سرزمینی فارس کاری مهم و اثرگذار خواهد بود.
تاجگردون اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز بی تردید در گام نخست در توزیع منابع به برنامه آمایش سرزمین استناد خواهد کرد.

** فارس استان پیشرو در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، این استان را از استان های پیشرو کشور در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی دانست و گفت: دولت و قانونگذار از آنجا که منابع لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در اختیار دولت نیست و با توجه به تعداد بسیار زیاد این پروژه ها که تکمیل آنها سهم اعتباری زیادی را می طلبد، مشارکت بخش خصوصی و عمومی را در دستور کار قرار دادند که استان فارس در این زمینه از استان های پیشرو است.
تاجگردون افزود: اعتبار سال 97 را نیز در ابتدای سال در شورای برنامه ریزی استان توزیع کردیم و چرخه فعالیت های عمرانی در استان با همان سبک در حال انجام است و تعللی شکل نگرفته است.
وی اظهار داشت: هرچند منابع نقدی تامین نشده اما در عملیات عمرانی در بخش های مهم استان در قالب ابزار نوین مالی یعنی اسناد خزانه و اوراق مشارکت همچنان در حال انجام است که از جمله این پروژه ها می توان به آزادراه شیراز – اصفهان، خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، اجرای محور شیراز – دشت ارژن - قائمه و محوز شیراز – جهرم – لار و پروژه های آبرسانی به شهرها و تکمیل سدها و تامین آبرسانی سیار به عشایر و روستاها اشاره کرد.
او ادامه داد: در حوزه فرهنگی هم علاوه بر فعالیت های مناسب دستگاه های فرهنگی، در حوزه سخت افزاری هم پروژه های این بخش با دقت در حال اجرا است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.