علی مصطفوی روز یکشنبه در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی افزود: این امر در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند طراحی و اجرا شده است و باید اصناف در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از صنوف در آذربایجان‌غربی به علت دسترسی ‌نداشتن به سایت نتوانسته‌اند مدرک لازم برای بازگشایی مغازه خود را دریافت کنند که با توجه به این امر، مهلت دریافت تا جمعه هفته جاری تمدید شد.

وی با تاکید بر لزوم تمدید مرخصی زندانیان تا پایان اردیبهشت امسال نیز بیان کرد: این امر می‌تواند در جلوگیری از بروز مشکل برای زندانیان و خانواده آنان اثر مثبتی داشته باشد.

رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به نزدیک‌بودن زمان کوچ عشایر به ییلاق‌های داخل و خارج استان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند که تسهیل کوچ آنان به ییلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می‌باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.
این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.
از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.