«سعید رهبر سوره» روز یکشنبه در بیست‌ونهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بسته‌های بهداشتی این افراد شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش خواهد بود.

وی بیان کرد: محموله مواد ضدعفونی‌کننده این بسته‌های توزیعی دریافت شده اما محموله ماسک و دستکش هنوز به استان نرسیده است و توزیع پس از تکمیل اقلام آغاز می‌شود. 

وی در پاسخ به سوال استاندار آذربایجان‌غربی در مورد اینکه این نهاد در استان تاکنون چه مقدار سهمیه اقلام بهداشتی از جمعیت هلال‌احمر کشور دریافت کرده، افزود: حدود ١٠ هزار عدد ماسک روز گذشته دریافت شد.

محمدمهدی شهریاری، استاندار و رییس ستاد استانی نیز اضافه کرد: بیش از ۵٠ میلیون ماسک توسط هلال‌احمر کشور وارد شده است و باید برای دریافت سهمیه استان تلاش شود.

شهریاری ادامه داد: علاوه بر ماسک، تعداد قابل توجهی تب‌سنج و تجهیزات دیگر بهداشتی و پزشکی نیز در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد و  مذاکره با مسوولان کشوری برای دریافت سهمیه استان باید در دستور کار قرار گیرد. 

به گزارش ایرنا بیست‌ونهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با حضور اعضا برگزار شد و فرمانداران نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند و اظهارنظر کردند. 

رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه و ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد نیازمند است.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.