حسن عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این کارگاه‌های خیاطی شامل سه واحد بخش خصوصی و یک واحد مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان است که تاکنون موفق به تولید بیش از ۶۰ هزار عدد ماسک شده‌اند.

وی گفت: از مجموع ماسک‌های تولید شده در این شهرستان ۳۵ هزار و ۲۰۰ عدد در سازمان فنی و حرفه‌ای تولید و در اختیار سازمان‌های دولتی از جمله بیمارستان، آب وفاضلاب، تامین اجتماعی، آتش‌نشانی، اتحادیه‌های صنفی و دیگر ارگان‌ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار عدد ماسک نیز توسط بخش خصوصی تولید شده است افزود: از این تعداد نیز ۱۲ هزار عدد در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته و بقیه آن نیز در اختیار مردم  و سایر مراکز درمانی این شهرستان قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: در تولید ماسک، مواد ضدعفونی و لباس‌های بهداشتی در این شهرستان کمبود وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس ایزوله نیز در بوکان تولید شده است، اضافه کرد: با باز شدن مغازه ها و شروع به فعالیت اصناف بعد از ۴۰ روز تعطیلی، ماسک‌های تولیدی در ۲۸ داروخانه سطح شهر توزیع شده تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

«عبدی»، گفت: علاوه بر کارگاه‌های تولید ماسک، ۲ کارگاه نیز با داشتن مجوز در امر تولید لباس‌های حفاظتی بیمارستان فعالیت دارند که لباس‌های تولیدی آنها در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس علاوه بر جمهوری اسلامی ایران دیگر کشورهای جهان را درگیر خود کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.