آیدین رحمانی رضائیه روز چهارشنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی افزود: ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها، پایانه‌ها، ورودی پاساژها و مجتمع‌ها و خانه سالمندان جزو مراکز حساس و نقاط مهم برای ضدعفونی است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز باید فرمانداری‌ها با هماهنگی مسوولان بهداشتی و نظامی برنامه‌ریزی لازم را برای هدفمندکردن ضدعفونی اماکن و معابر انجام دهند تا زمینه قطع زنجیره انتقال فراهم شود.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های بالای ٢٠٠ هزار نفر جمعیت نیز باید اقدامات لازم برای ساخت غسالخانه مخصوص بیماران فوت‌شده از بیماری عفونی از جمله کرونا صورت گیرد تا امر تغسیل متوفیان در سطح شهرستان‌های مورد نظر تسهیل شود.

رییس کمیته زیرساخت‌های ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: باید کمیته مشترک با همکاری مسوولان بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود تا بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و بین راهی نظارت کامل صورت گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه از ٢٣ فروردین ماه جاری فعالیت دستگاهای اجرایی آغاز می‌شود، اظهار داشت: باید ضدعفونی محیط اداره و رعایت موارد بهداشتی در ادارات با دقت انجام گیرد تا زنجیره انتقال کنترل شود؛ همچنین طبق مصوبه های این کمیته باید آموزش‌های لازم برای فعالان واحدهای تولیدی، اصناف و شهرک‌های صنعتی ارائه و با شروع فعالیت این مراکز و واحدها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به فعالیت طرح‌های عمرانی اظهار داشت: باید فعالان این بخش با رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی اجرای طرح را بدون وقفه ادامه دهند.

به گزارش ایرنا بیست‌وششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی با گزارشی از وضعیت موجود استان در رابطه با شیوع بیماری کویید – ۱۹  کلید خورد؛
دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بر تداوم تعطیلی‌ها برای کنترل این ویروس اصرار می‌کردند و مسوولان اجرایی نیز نیم‌نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی در مشاغل غیرحساس داشتند البته ضمن رعایت موارد بهداشتی؛ مسوولان اجرایی در حقیقت هم به فکر اقتصاد بودند و هم راهکارهای همزمان کنترل ویروس را جستجو می‌کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.