به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی شنبه شب در جلسه ستاد استانی کرونا در استان با بیان اینکه تاکنون ۹۶ تیم سالم‌سازی محیط با حضور نیروهای بسیجی و سایر ادارات در استان تشکیل شده است افزود: در تداوم این اقدام سپاه در کنار هر بهورز یک نفر نیرو در اختیار این کمیته‌ها قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این راستا سه هزار و ۳۸۲ بسیجی همگام با دیگر نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در قالب این طرح بکارگیری می‌شوند ادامه داد: اقدامات مقابله و مدیریت ویروس کرونا در استان با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

رحمانی از تعطیلی طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و اضافه کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی تا بیستم فروردین ماه به غیر از پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و برخی پروژه‌های ضروروی که با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری مشخص خواهد شد، تعطیل است.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای ورودی و خروجی به این استان از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد محدودیت‌های لازم و کاهش بیش از پیش این سفرها شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری در سطح استان باشیم.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا گیت ضدعفونی وسایل نقلیه در مبادی ورودی استان با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و فرمانداری‌ها از جمله محورهای ورودی سه راهی ایواوغلی‌، میاندوآب - ملکان، سقز - بوکان و سلماس - تسوج و نیز کلیه مبادی مرزی استقرار یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص دفن بیماران فوت شده در اثر کرونا افزود: کمیته تدفین اجساد نیز در همین چارچوب و بر اساس دستورالعمل‌های ورازت کشور و وزارت بهداشت تشکیل و فعالیت خواهد کرد.

رحمانی بیان کرد: برهمین اساس برای تسهیل در روند اجرای امور تدفین از پزشکان معتمد و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی برای صدور گواهی فوت و نیز سردخانه‌هایی برای نگهداری اجساد فوت شده، استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.