علی مصطفوی روز چهارشنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای ‌آذربایجان‌غربی افزود: پروتکل‌های ویژه‌ای در خصوص برگزاری آیین‌های ویژه ماه مبارک رمضان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی‌تدوین شده و طبق آن، اقدامات لازم انجام ‌می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین‌های ویژه نیمه شعبان نیز به همین دلیل طی سال جاری برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: قرار شد که با همراهی نهادهای مسوول، نذرهای مربوط به این روز پربرکت نیز برای رفع نیازهای بیمارستانی هزینه شود.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تمهیدات لازم را برای تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها در ماه مبارک رمضان بیاندیشد، بیان کرد: علاوه بر آن، نظارت لازم باید در بازار صورت گیرد تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری ‌کرونای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از هفته آینده فعالیت پروژه‌های عمرانی ضمن توجه به موارد بهداشتی بلامانع خواهد بود، ادامه داد: ارائه خدمات حمل و نقل عمومی ‌نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته آینده به وضعیت عادی باز ‌می‌گردد.

«مصطفوی» از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا آخر فروردین خبر داد و اظهار کرد: پس از آن نیز طرح فاصله‌گذاری هوشمند به اجرا در ‌می‌آید.

وی گفت: هفته‌های آینده نیز طبق روال هفته‌های پیشین، ورود و خروج خودروها به روال سابق ممنوع خواهد بود و اقدامات کنترلی در ورودی شهرها توسط نهادهای مسوول انجام ‌می‌شود.

وی افزود: از هفته آینده اصناف کم ریسک فعالیت خود را ادامه خواهند داد ولی فعالیت اصناف پرریسک همچنان ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ‌آذربایجان‌غربی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان و شبکه‌های معاند از آسیب رسیدن به برخی اقشار جامعه، اضافه کرد: نهادهای مسوول از جمله رسانه‌ها باید در مقابله با این فضاسازی‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

مصطفوی اظهار کرد: همچنین برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اقداماتی را در راستای ناامید کردن مردم انجام ‌می‌دهند که برخورد لازم با این افراد توسط مراجع قضایی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی با ۲ شعار اصلی در ‌آذربایجان‌غربی تداوم ‌می‌یابد، بیان کرد: «در خانه ‌می‌مانیم مگر برای ضرورت» و «بیرون نمی‌رویم مگر با پروتکل بهداشتی» شعارهای اساسی است.

وی گفت: تسهیل روند تردد زنبورداران با توجه به آغاز فصل انتقال کلنی‌ها در استان، تداوم فعالیت کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در گیت‌های ورودی و خروجی مرزهای تمرچین، سرو، رازی و بازرگان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی از مرز بازرگان با توجه به احتمال بازگشایی این مرز از جمله مهمترین تصمیمات برای اجرا در هفته‌های آینده بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ‌آذربایجان‌غربی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از افرادی که تست مثبت دارند با همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی تبعیت این افراد از قواعد نقاهتی، تدوین پروتکل ویژه برای نحوه حضور کارگران در میادین کارگری، مراجعه شخصی مشمولان و سربازان وظیفه به محل خدمت و استفاده نکردن از اتوبوس‌های تجمعی، تسهیل تردد بیماران خاص در مسیرهای بین استانی و همچنین ساماندهی گندزدایی و ضدعفونی معابر از دیگر مواردی است که برای اجرا در استان در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شده است.

به گزارش ایرنا بیست‌وششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی با گزارشی از وضعیت موجود استان در رابطه با شیوع بیماری کویید – ۱۹  کلید خورد؛
دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بر تداوم تعطیلی‌ها برای کنترل این ویروس اصرار می‌کردند و مسوولان اجرایی نیز نیم‌نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی در مشاغل غیرحساس داشتند البته ضمن رعایت موارد بهداشتی؛ مسوولان اجرایی در حقیقت هم به فکر اقتصاد بودند و هم راهکارهای همزمان کنترل ویروس را جستجو می‌کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.