محمدعلی نائل قراملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری ۷۴ پرواز در فرودگاه ارومیه انجام‌شد و طی این پروازها چهار هزار و ۲۸۴ نفر جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تعداد پروازها و کاهش ۷۱ درصدی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شیوع بیماری کرونا بود، بیان کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۷ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶۲ سورتی پرواز در فرودگاه‌های استان انجام‌شده و ۱۵ هزار و ۱۴ نفر از این طریق مسافرت کرده بودند.

وی همچنین میزان کاهش پرواز فرودگاه ارومیه به نسبت مدت مشابه سال گذشته را ۴۶ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام تدابیر لازم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری روزانه تنها یک تا سه پرواز انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۳ فروردین‌ماه جاری با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با درنظرداشتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی محدودیت‌ها نسبت به انجام پروازهای فرودگاهی برداشته می‌شود.

نائل قراملکی افزود: کاهش تعداد کانترهای فعال، تغییر چیدمان و افزایش فاصله صندلی‌های پایانه فرودگاهی، نصب بنر رعایت فاصله ۱.۵ متری در مکان‌های پر تجمع مسافرین و استقبال‌کنندگان تعطیلی اتاق‌های فرودگاهی ماننداتاق سیگار، از جمله مواردی است که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در فرودگاه ارومیه انجام شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.