مسوول این کارگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز جدی این خطه به این محصول، روزانه هزار و ۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید می‌شود.
فاطمه نوربخش با بیان این که ماسک‌های دولایه از جنس اسپاند و برای مراکز بهداشتی و استفاده عموم تولید می‌شود افزود: ظرف یک ماه اخیر بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید شده که از این تعداد سه هزار عدد به صورت رایگان بین اهالی روستا توزیع شد که پارچه و ملزومات آنها توسط یکی از خیران روستا تهیه شده‌ بود.
وی ادامه داد: تعداد پنج هزار عدد ماسک نیز به سفارش شهرستان تربت حیدریه با قیمت دولتی به فروش رسید و مابقی تولیدات نیز به صورت سفارشی از مناطق مختلف بخش رخ بوده که با پارچه تترون تولید و تحویل شد.  
مسوول این کارگاه گفت: در این کارگاه هشت نیرو از بانوان روستا مشغول به کار هستند و به طور متوسط در روز هشت ساعت فعالیت می‌کنند. 
نور بخش با بیان این که این کارگاه فعالیت خود را از سال ۹۷ با تلاش بسیج سازندگی و کمیته امداد شهرستان تربت‌حیدریه آغاز کرده است افزود: هدف از ایجاد کارگاه، آموزش خیاطی و ایجاد اشتغال بانوان روستا بوده است.

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر دارای ۵۳ روستا و ۴۷ دهیاری است که ۴۹ روستا از این تعداد بیش از  ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.