سعید فریور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شرکت در این غربالگری شهروندان می توانند به نشانی اینترنتی corona.behzisti.ir مراجعه کنند.

وی یکی از آثار شیوع بیماری کرونا را تبعات اجتماعی و روانشناختی عنوان کرد و ادامه داد: این تبعات می‌تواند در صورت مداخله‌نکردن به‌هنگام منجر به سایر مشکلات روانشناختی به صورت مزمن شده یا عوامل زمینه ای مشکلات سازشی در فرد یا خانواده را تشدید کند.

وی بیان کرد: افراد با مراجعه به سامانه خودارزیابی روانشناختی و مشارکت در خودارزیابی خود و خانواده ضمن دریافت توصیه‌های علمی متناسب با شرایط روانشناختی فردی، در صورت نیاز به سطوح تخصصی خدمات روانشناختی و مشاوره ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شرکت در این غربالگری، کمک شایانی در بازسازی و ارتقای وضعیت روحی و روانی افراد و خانواده های در معرض آسیب و مبتلا به کرونا خواهد کرد.

فریور اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا با تقویت و ارتقای خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با حضور ۹ کارشناس در سه شیفت کاری از ساعت ۸ تا ۲۴ به بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر مشاوره تلفنی رایگان ارائه کرده که قدمی مهم در راستای کاهش اضطراب ناشی از این بیماری بوده است.

به گزارش ایرنا، بسیاری از مردم با اضطراب ناشی از شیوع بیماری کرونا به ویژه در روزهای نخست به مراکز درمانی مراجعه کرده و حتی برخی از آنان، در همان مراکز به کرونا مبتلا شده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.