عباس آغاز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال با مشارکت سه گروه دامپزشکی در قالب ۲ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۵۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلایش مرغی و دامی غیرقابل مصرف کشف و ۲ باب مغازه نیز به دلیل تخلف پلمب و سه دستگاه خودرو حامل مرغ زنده نیز توقیف شد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی شهرستان خواست تا با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد به شهروندان اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی است، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک، ۲۴ هزار راس دام سنگین، ۵۰۰ راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.