محمود کریم‌دخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار هزار عدد از این ماسک‌ها تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد شده و مابقی نیز به صورت رایگان در بین نهادهای دولتی و ارگان‌هایی که درخواست ماسک کرده‌اند، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه تولید ماسک بهداشتی فعال است، ادامه داد: این ماسک‌ها با همکاری ۱۴ نفر از مهارت آموزان خانم این شهرستان دوخته شده و روند تولید آنها بر اساس درخواست موجود و مواد اولیه تامین‌شده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یک کارگاه آموزشی بخش خصوصی نیز در حرکتی انسان دوستانه اقدام به تولید ۲ هزار ماسک بهداشتی برای مصرف مراکز درمانی مهاباد کرده و به صورت رایگان در اختیار کادر درمان قرار داده است.

همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، ماسک و اقلام ضدعفونی در کل کشور کمیاب شد و بسیاری از شهروندان در زمان مراجعه به داروخانه‌ها با اعلامیه « ماسک تمام شد» مواجه می‌شدند.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.