قاسم امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران شبکه بهداشت محیط این شهرستان حین بازدید از گلوگاه «سه‌راهی برهان» به یک دستگاه خودرو باری که از سمت اردبیل به این شهرستان در حال حرکت بود، مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو  ۷۵ کارتن مواد خوراکی شامل ۴۲۵ بسته مواد غذایی شامل انوع تنقلات بدون مجوز بهداشتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: این مواد به دلیل نداشتن مشخصات و معلوم نبودن شرایط ساخت و نگهداری و غیرقابل مصرف بودن، می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین علت با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

وی اضافه کرد: این محموله کشف شده که ارزش ریالی آن بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، هم‌اکنون در پارکینگ شبکه بهداشت و درمان توقیف بوده و با اتمام مراحل اداری در مکان مناسبی امحا خواهد شد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: طرح سلامت نوروزی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و ادارات اتاق اصناف، نظارت بر اماکن عمومی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، استاندارد از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۸ بازرس در قالب تیم‌های ۲ نفره در اجرای این طرح مشارکت دارند و در طول اجرای آن تمامی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی حساس حداقل یکبار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

«امینی»، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در خصوص عرضه مواد غذایی یا تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس بگیرند.

وی از شهروندان خواست مواد غذایی موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.