علی مصطفوی روز یکشنبه در بیست‌وپنجمین جلسه این ستاد که در محل استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: در این روزها همچنین بیش از ۷۰ هزار نفر از آذربایجان‌غربی به عنوان مسافر به سایر استان‌های کشور سفر کرده بودند.

وی اضافه کرد: طی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی با اتخاذ برخی محدودیت‌ها در تردد مسافران در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی تعداد مسافران به شدت کاهش یافت.

وی با اشاره به محدودیت‌های تردد شهروندان در روز سیزده بدر و تدابیر لازم برای کاهش تردد در بسیاری از شهرهای استان، افزود: وزیر کشور به خاطر مدیریت خوب استان در زمینه کنترل ورود و خروج در مناطق مختلف استان طی نامه‌ای از استاندار آذربایجان‌غربی تقدیر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه آمار و اطلاعات مربوط به تعداد مبتلایان به کرونا تنها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استان‌ها از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می‌شود، این داده‌ها در اختیار فرمانداران نیز قرار گیرد تا آنان نیز اطلاعات لازم را در مورد وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های خود داشته باشند.

مصطفوی با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در استان نیز افزود: این بانک اطلاعاتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شود تا اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در آن ذخیره و در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید پس از مثبت بودن آزمایش کرونای افراد، این موضوع را هم به اطلاع فرد، خانواده و همکارن وی در محل کارش برساند تا اقدامات لازم در خصوص پیشگیری انجام و از حضورش در محل کار جلوگیری شود. 

وی افزود: مراکزی که به عنوان نقاهتگاه بیماران بهبودیافته تعیین شده باید افراد بهبودیافته را پذیرش کند و اگر فردی حاضر به حضور در نقاهتگاه نشد، عوامل انتظامی وی را مجاب به ماندن در نقاهتگاه کند.

«مصطفوی» در خصوص مصوبه این ستاد مبنی بر ممنوعیت حمل دام زنده در استان نیز گفت: با توجه به شروع فصل کوچ عشایر به مناطق گرمسیری برخی از فرمانداران خواستار تغییر یا اصلاح این مصوبه در زمان کوچ عشایر شدند.

غربالگری ۵۳۲ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های ترکیه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور ترکیه و تعطیلی دانشگاه‌های این کشور دانشجویان ایرانی از طریق مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند و تاکنون ۵۳۲ نفر از این دانشجویان در بدو ورود غربالگری شده‌اند.

مصطفوی پیش‌بینی کرد در روزهای آینده تعداد بیشتری از این دانشجویان قصد بازگشت به کشور را داشته باشند و باید مسوولان در این خصوص از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: برای کاهش فشارها ناشی از ورود دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های کشور ترکیه در مرز بازرگان، لازم است که به زودی امکان ورود و غربالگری دانشجویان در منطقه آزاد ماکو نیز مهیا شود.

به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.