دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: تغییری که در تعداد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح استان اعمال شد، آمار روزانه تعداد مبتلایان به این بیماری را افزایش داد.

وی افزود: قبلا فقط صرفا از افراد بستری مشکوک به کرونا و دارای علایم این بیماری در بیمارستان‌های استان نمونه گرفته می‌شد اما در حال حاضر دایره نمونه‌گیری ما به مراکز درمانی دیگر هم گسترش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هم‌اکنون علاوه بر افراد بستری در بیمارستان‌ها، در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی و در ۱۹ کلینیک و نیز افراد سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها هم که مشکوک به کرونا باشند، تست کرونا گرفته می‌شود که همین مسئله باعث افزایش روز به روز آمار مبتلایان در استان شده است.

وی ادامه داد: البته این مسئله جای نگرانی ندارد زیرا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در استان به خوبی در حال انجام است.

دکتر آقازاده تاکید کرد: تمامی افراد مبتلا به کرونا یا باید در خانه بمانند یا اینکه اگر از این مسئله تمرد کنند با حکم قضایی باید ۱۴ روز در مکان‌های بهداشتی ما مستقر شده و کاملا ویروس‌زدایی شوند؛ افراد مبتلا نباید علاوه بر خودشان خانواده و دیگران را هم گرفتار کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد فوتی‌های ما در بعضی از شهرستان‌های استان زیاد است که این مسئله را هم به شدت رصد می‌کنیم تا اگر اشکال دارویی، بهداشتی و غیره وجود دارد، رفع شود تا بتوانیم آمار را پایین بیاوریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ابتلاهای استان بالا بوده اما تعداد فوتی‌ها پایین است، گفت: یکی از عوامل این مسئله مسافرت‌های هفته اول فروردین ماه بود که متاسفانه افراد شاغل در استان‌های دیگر به شهر خود بازگشتند و همین مسئله تعداد مبتلایان را افزایش داد.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ۷۳ هزار نفر از اهالی آذربایجان‌غربی در بیرون از استان و در استان‌های آلوده مشغول به کار هستند، که برگشت آنان هم تعداد مبتلایان را بالا خواهد برد.

دکتر آقازاده شرایط آب و هوایی  استان را هم در افزایش تعداد مبتلایان تاثیرگذار دانست و گفت: رطوبت موجود در هوای استان هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باشد.

وی در پایان تاکید کرد: همه افراد باید رعایت مسایل بهداشتی را جدی بگیرند تا بتوانیم در آینده تعداد مبتلایان را کاهش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.