در این اطلاعیه که یک نسخه از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: دانشگاه ارومیه همراه با سیاست‌های وزارت متبوع برای استمرار بخشیدن به جریان قطع ناشدنی علم اندوزی، برای ایامی که حفظ تندرستی و جان ارزشمند دانشجویان و اعضای هیات علمی، برنامه آموزش حضوری را تعطیل کرده، سامانه آموزش مجازی را به خدمت گرفته تا از راه دور همکاران بتواند توانمندی‌های آموزشی را طبق سرفصل‌های مصوب به دانشحویان منتقل کند.

«با توجه به اینکه امکان حضور فیزیکی دانشجویان در تمامی مقاطع در دانشگاه تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نمی‌باشد، برای آن دسته از دانشجویان که آماده ارائه پروپوزال یا جلسه دفاع از پایان‌نامه یا رساله خود هستند، سامانه‌ای مجازی در این خصوص به زودی راه‌اندازی خواهد شد که در اطلاعیه‌های بعدی جزییات آن بیان می‌شود».

در این اطلاعیه ضمن دعوت از دانشجویان برای درک شرایط جاری کشور و شرکت در کلاس‌های آنلاین و آفلاین، آمده است: کلاس‌های درسی مقاطع ارشد و دکتری در صورت عدم تکمیل سرفصل، با درخواست استاد درس برای ترم جاری به صورت «ناتمام» ثبت خواهد شد تا با تکمیل سرفصل با برگزاری کلاس حضوری،حداکثر تا آخر ترم آینده تبدیل به نمره گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به نا به تشخیص شورای گروه آموزشی، برخی از دروس مقطع کاردانی و کارشناسی می‌تواند به صورت خودخوان ارائه شود و دانشجویان بعد از فراگرفتن محتوای درس از طریق منبع یا منابع معرفی شده از سوی استاد درس و برگزاری جلسات آنلاین رفع اشکال از طریق سامانه آموزش مجازی، در آخر ترم موفق به شرکت در آزمون نهایی شوند.

«در صورت درخواست حذف درس یا دروسی از واحدهای انتخاب شده ترم دوم سالحصیلی جاری توسط دانشجویان کارشناسی، استاد درس تنها می‌تواند با درخواست۲۰ درصد از دانشجویان کلاس براساس اولویت‌های تعیین شده توسط شورای گروه موافقت نماید؛ سامانه درخواست حذف درس به زودی راه‌اندازی خواهد شد و موعد حذف متعاقباً به اطلاع دانشجویان خواهد رسید».

بر اساس این اطلاعیه «واحدهای ارائه شده در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری قابل تکرار و ارائه در ترم بعدی نخواهد بود؛ بنابراین مسئولیت تبعاتِ حذف درس، از جمله محدودیت در انتخاب واحد ترم بعد به علت عدم رعایت پیشنیاز دروس، به عهده خود دانشجو خواهد بود».

«همچنین با توجه به امکانات و تسهیلات فراهم شده جهت استمرار آموزش دانشجویان، درخواست حذف بدون احتساب در سنوات تحصیلی مگر در موارد حاد و با تشخیص کمیسیون بررسی موارد خاص قابل پذیرش نخواهد بود».

بر اساس این اطلاعیه اگر بر اساس مصوبه شورای مقابله با ویروس کرونا و سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت متبوع، ناگزیر از ادامه نیمسال جاری به صورت مجازی باشیم، جهت فراهم آوردن فرصت بیشتر برای دانشجویان و اساتید برای تکمیل سرفصل و ارتقای کیفیت آموزش، ترم جاری می‌تواند تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری ادامه یابد و امتحانات ترم در بازه زمانی ۱۵ مرداد تا پنجم شهریور برگزار خواهد شد.

«دانشجویان باید مطابق برنامه درسی خود در ایام و ساعات تعیین‌شده به سامانه آموزش مجازی مراجعه فرمایند تا مطالب ارائه شده از طرف استاد درس را چه به صورت آنلاین یا آفلاین فراگیرند و بدین ترتیب حضور خود را در سامانه ثبت کنند».

«واحدهای عملی مقاطع کاردانی و کارشناسی، حسب تشخیص استاد و شورای گروه اگر قابل ارائه به صورت مجازی باشد، قابل اجرا و ارائه خواهد بود وگرنه در ترم جاری درس‌های مذکور به صورت «ناتمام» ثبت خواهد شد تا در فرصت‌های بعد، پس از برگزاری حضوری کلاس‌های مذکور، حداکثر تا آخر ترم بعدی تبدیل به نمره گردد».

«واحدهای درسی گروه معارف اسلامی بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده از سوی نهاد نمایندگی رهبری از طریق سامانه مخصوص و اعلام شده قابل دریافت و فراگیری است».

به گزارش ایرنا 

دانشگاه ارومیه از اوایل اسفند سال گذشته تعطیل است و روند آموزش در این دانشگاه به صورت مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.