اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان افزود: طی ۱۶ روز فروردین ماه سال جاری میزان نزولات آسمانی در استان ۵۵.۹ میلیمتر است که در مقایسه با پارسال که ۶۸.۷ میلیمتر بود ۱۸.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش ۲۷.۱ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری در استان اظهارکرد: در سال آبی جاری ۲۹۱.۵ میلیمتر بارش نزولات آسمانی در استان داشتیم که این میزان در مقایسه با میزان بارش سال آبی گذشته که ۳۹۹.۸ میلیمتر بود ۲۷.۱ درصد کاهش دارد.

جعفری در خصوص میزان بارش‌ها در سه حوضه دریاچه ارومیه، رود ارس و رود زاب نیز گفت: از اول سال آبی گذشته تا ۱۶ فروردی ماه سال جاری ۲۹۵۵.۲ میلیمتر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۱۵۴ میلیمتر در حوضه ارس و ۷۳۴ میلیمتر در حوضه زاب ثبت شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه طی ۱۶ فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: امروز سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۶۶ متر بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۱.۱۷ متر بود ۵۹ سانتیمتر افزایش نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره افزایش میزان آب در دریاچه ارومیه افزود: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب برآورد شد که نشان از افزایش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه پارسال دارد.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به بیش از سه هزار و۶۶۸۸ کیلومتر مربع رسیده است بیان کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به پارسال که دو هزار و ۷۲۳ کیلومترمربع بود ۳۵۸ کیلومتر مربع بیشتر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.