اتابک جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان ‌می‌دهد که میزان بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهر) تاکنون، ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش میزان بارش در آذربایجان‌غربی طی سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت اضافه کرد: در حالی که متوسط بارش درازمدت ۲۳۹ میلی‌متر برآورد ‌می‌شود، این رقم در سال آبی جاری به ۲۹۲ میلی‌متر رسیده که حدود ۵۳ میلی‌متر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های سال آبی جاری در سه حوضه دریاچه ارومیه، رود ارس و رود زاب به ترتیب ۲۹، ۳۰ و ۲۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته است، بیان کرد: در این مدت (از اول مهر ۱۳۹۸ تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۹) ۲۹۵ میلی‌متر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۱۵۴ میلی‌متر در حوضه ارس و ۷۳۴ میلی‌متر در حوضه زاب ثبت شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های سال آبی گذشته بسیار قابل توجه بوده و رسیدن به آن، بسیار سخت است، گفت: در نیمه نخست فروردین امسال شاهد بارش بسیار خوبی ۵۶ میلی‌متری در استان بودیم که این رقم با وجود افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به متوسط درازمدت، همچنان ۱۹ درصد از میزان بارش فروردین سال گذشته کمتر است.

به گزارش ایرنا، سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلی متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت ‌می‌شود که این رقم در سال آبی گذشته (اول مهر ۱۳۹۷ تا آخر شهریور ۱۳۹۸) به حدود ۵۵۰ میلی متر رسید که رقمی بسیار قابل توجه بود.

امسال پیش‌بینی ‌می‌شود که میزان بارش‌ها از سال آبی گذشته کمتر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.