سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در مهاباد روز شنبه به در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق تصمیمات اعضای ستاد مقابله با کرونا مقرر شده است از صبح امروز عبور و مرور برای تمامی شهروندان در مبادی ورودی و خروجی‌های شهر ممنوع بوده و ماشین‌های دارای بارنامه مواد غذایی، سوخت، درمان، ماشین‌های امدادی و بیماران خاص آن هم با کسب مجوز از شبکه بهداشت و درمان حق عبور دارند.

امیر بهزاد ادامه داد: کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی نیز باید برای دریافت مجوز تردد و اخذ کارت عبور به اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان، باغداران و زارعان ساکن مهاباد نیز تنها با ارائه شناسنامه باغی عکس‌دار یا دفترچه کشاورزی عکس‌دار به همراه کارت ملی و خودرو پلاک مهاباد آن هم بدون سرنشین خانوار می‌توانند تردد کنند. 

وی با اشاره به اینکه از ورود روستائیان به داخل شهر نیز جلوگیری خواهد شد، عنوان کرد: اهالی روستاها نیز برال تهیه مایحتاج یا موارد پزشکی آن هم با تایید دهیاری مربوطه قادر خواهند بود تردد کنند.

وی با بیان اینکه اجتماع بیش از پنج نفر هم در سطح شهرستان ممنوع است گفت: خرید و فروش موادغذایی و لبنی به صورت اینترنتی و تلفنی بدون دریافت مجوز نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در مهاباد با اشاره به اینکه برخورد قانونی در انتظار افراد متخلف است، تاکید کرد: برخورد با خودروهایی که در مبادی خروجی شهر حضور داشته باشند و از قوانین استنکاف کنند برای بار اول پنج میلیون ریال و برای تکرار سرپیچی از قوانین یک ماه ماشین شان در پارکینگ قرار داده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: واحدهای تولید دامی، گاوداری، مجتمع جهادآباد، سردخانه‌ها و گلخانه‌ها نیز که در شهر سکونت دارند صرفا با دریافت کارت تردد از جهاد کشاورزی می‌توانند با خودرو پلاک این شهرستان بدون خانوار رفت و آمد کنند و مرغداری‌ها هم باید از شبکه دامپزشکی مجوز لازم را اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه خروجی‌های شهر نیز مسدود شده است، عنوان کرد: بیماران خاص و سرطانی که داروهایشان در سطح شهر موجود نیست و دارای پرونده فعال دارویی هستند می‌توانند جهت دریافت برگه تردد یک روزه به مقصد ارومیه به داروخانه هلال احمر مهاباد مراجعه کنند. 

«بهزاد»، اظهار داشت: کارکنان ساکن مهاباد و شاغل در ادارات شهرهای دیگر هم با ارائه برگ تردد یا ماموریت روزانه قادرند از شهر خارج و یا وارد آن شوند. 

وی همچنین یادآور شد: مقرر شده اداره اماکن به همراه بازرسان اصناف بصورت سه شیفته در سطح شهر حضور داشته باشند و بدون اخطار قبلی تمامی مغازه‌ها و مراکزی که مصوبات ستاد را رعایت ننموده‌اند را پلمپ نمایند. 

وی گذاشتن اقلام در جلو درب مغازه و سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: حمل فرآورده‌های دامی صرفا با مجوز تردد توسط اداره دامپزشکی مقدور است و در این مدت قطعه‌بندی مرغ ممنوع بوده و در صورت مشاهده، مغازه مذکور بدون اخطار قبلی پلمپ خواهد شد.

وی در انتها از شهروندان خواست در اجرای مصوبات همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه سریعتر چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۶ مورد مبتلا به بیماری کرونا داشته و از این تعداد نیز ۳ نفر فوت شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.