پریسا عابدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ٣٩ واحد از این تعداد در بخش سنگبری انواع سنگ تزیینی فعال بوده و برای ۵١٩ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این تعداد واحد سنگبری، فرآوری بیش از ٨٢٧ هزار تن انواع سنگ تزیینی در سال است.

وی بیان کرد: همچنین ٧٨ واحد در حوزه فرآوری شن و ماسه در آذربایجان‌غربی فعال است که میزان اشتغالزایی آنها به ٨۴٧ نفر می‌رسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت تولید این تعداد واحد فرآوری شن و ماسه بیش از هشت میلیون و ٣٢٣ هزار تن در سال است.

عابدپور بیان کرد: با هدف جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های تزیینی در استان پیگیری‌های لازم را برای ایجاد واحد سنگبری بزرگ مقیاس با مشارکت و همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های فرآوری معدنی طی سال‌های اخیر در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در حال حاضر سه واحد فرآوری در شمال و جنوب استان فعال است که چینی پیرانشهر، تراورتن تکاب و مرمریت پلدشت را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، بخش معدن و صنایع پایین دستی آن محور توسعه آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و اما معاون سنگ این استان با مشکلات عدیده‌ای چون خام فروشی و نبود بازار مواجه است.

اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین جهت سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن این استان ضروری است.

آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ' اشنویه – خوی'، 'مریوان – مهاباد' و شاهین دژ – ماهنشان' قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.