جواد آقازاده روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد اظهار داشت: خالی‌کردن تخت‌های بیمارستانی برای ارایه خدمات مطلوب، از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت و بر این اساس ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس تا حد امکان افزایش داده شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کمبودی در ظرفیت پذیرش بیماران در سطح استان وجود ندارد، اضافه کرد: ۲۲۰ تخت آی‌سی‌یو نیز در همین راستا برای بیمارانی که نیازمند مراقبت ویژه هستند، در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان تاکنون به طور مطلوبی جوابگوی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بوده است، ادامه داد: ۲۱ مرکز جامع درمانی به همراه سه بیمارستان معین واقع در شهرهای خوی، ارومیه و میاندوآب در سطح استان در نظر گرفته شده تا بیماران سایر شهرهایی که کمبود تخت آی سی یو دارند، در کمترین زمان اعزام شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی با قدردانی از مشارکت و همراهی خیّران استان برای مقابله با این بیماری افزود: تلاش‌ خیّران سلامت و کمک‌های مردمی در قالب راه‌اندازی بیمارستان‌های موقت تنها برای ایجاد امنیت روانی شهروندان است و امیدواریم قبل از نیاز به این مکان‌ها مردم با رعایت دستورالعمل بهداشتی این پدیده جهانی را شکست دهند. 

«آقازاده» ادامه داد: توزیع اقلام مختلف، امکانات و تجهیزات پزشکی براساس جمعیت و شرایط مقابله با کرونا بوده در سطح استان تاکنون به شکل مناسبی انجام گرفته و سعی شده است تا یک نگاه برابر به همه استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم در اوایل شیوع بیماری کرونا در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی کردند، یادآور شد: هم‌اکنون با جدی شدن موضوع این بیماری، شاهد همکاری مطلوب همه اقشار جامعه هستیم که باید تا روز پایانی شکست این ویروس ادامه داشته باشد.

بیمارستان موقت شهرستان مهاباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا به همت و تلاش خیّران با هزینه ۱۰ میلیارد ریال در محل سالن ۲ هزار نفری مهاباد راه‌اندازی شده‌است.

براساس آخرین آار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، ۵۶۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.