ارسلان شکری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش تردد کامیون‌ها، در حال حاضر ۴۹۰ دستگاه کامیون برای تخلیه و ترانزیت در این مرز متوقف شده‌است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۱۲ دستگاه را کامیون‌های تخلیه در مرز و ۱۷۸ دستگاه را کامیون‌های ترانزیتی و حمل یکسر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه محموله کامیون‌های ترانزیتی اغلب شامل خودرو و سوخت است، بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با سایر استان‌ها اعزام ناوگان بین‌المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی، به آذربایجان‌غربی متوقف شده تا با اعمال مدیریت بهینه در ترخیص این ناوگان تهدیدی از نظر بهداشتی متوجه رانندگان نباشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای تردد کامیون‌های کشورهای همسایه از مسیر مرزهای استان مشکلی نیست و کامیون‌های متعلق به این کشورها می‌توانند به راحتی از مرز به خارج از کشور تردد کنند.

به گزارش ایرنا، کرونا در کشور خیلی از موارد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را تحت تاثیر قرار داد که در این بین متاسفانه مرزهای کشور نیز مستثنی نبوده و از بین ۶ مرز رسمی آذربایجان‌غربی فقط در مرز تمرچین تردد وجود دارد.

تمرچین در مرز ایران با شمال عراق در شهرستان پیرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.