مرتضی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷۰ هزار نفر از مردم سلماس در این طرح ملی غربالگری و ۲۸ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی اظهار داشت: این شهرستان در سطح استان از وضعیت خوبی در خصوص ابتلا به کرونا برخوردار بوده و تنها حدود ۲.۵ درصد از جمعیت مبتلایان آذربایجان‌غربی از سلماس است.

فرماندار سلماس ادامه داد: از زمان اغاز عملیات مقابله با بیماری کرونا در سلماس از ۲۳ نفر بیمار بستری ۱۲ نفر مبتلای قطعی به بیماری کرونا تشخیص داده شد و تنها یک نفر از مبتلایان در این شهرستان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه سم پاشی و گندزدایی معابر شهرستان به صورت روزانه در دست انجام است، گفت: برای این امر ۲۰۰ هزار لیتر آب ژاول مصرف شده است.

اصغری از استقرار چهار پست غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی سلماس خبر داد و اظهار داشت: تیپ ۲۶۴ شهید عبدی ارتش این شهرستان در ایست بازرسی رختار مستقر شده و به‌زودی تونل ضدعفونی وسایل نقلیه نیز در این ایست بازرسی آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی افزود: در مجموع ۶۳۰ هزارنفر در این چهار پست غربالگری و تب‌سنجی مورد ارزیابی قرار گرفته و از این میان ۴۷ نفر  برای کنترل وضعیت به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

وی ایجاد نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی، اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک مقابله با کرونا، سم پاشی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها در سطح شهر و روستاها را از اقدامات ستاد کرونا در شهرستان سلماس عنوان کرد.

وی با انتقاد از عملکرد اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس گفت: با وجود دستور تعطیلی واحدهای صنفی و مغازه‌های این شهرستان هنوز ۳۰ درصد واحدهای صنفی شهرستان باز هستند.

اصغری خواستار برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف توسط اتاق اصناف و نیروی انتظامی‌سلماس شد.

وی اضافه کرد: در هفته جاری ۳۱ هزار عدد ماسک توسط سپاه این شهرستان کشف و ضبط شد که وارد زنجیره توزیع در داروخانه‌ها و مراکز بهداشت و درمان می‌شود.

به گزارش ایرنا،شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

۵۴۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۱ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.