به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت مدیریت سیلاب با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی و اخطارهای صادر شده بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های متولی و فرمانداران به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی تاکید کرد.

وی خواستار شناسایی، لایروبی و ایمن سازی فوری نقاط حساس استان شد و گفت: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لایروبی و ایمن سازی رودخانه‌ها و نیز جابجایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

شهریاری همچنین با قدردانی از همکاری مردم و مسئولین در لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سال گذشته که از بروز خسارت‌های گسترده جلوگیری به عمل آمد، به نهادهای متولی دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه تلاش کنند.

وی یکی از دلایل اصلی بروز سیل را از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی عنوان کرد و افزود: متأسفانه در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته‌ایم و امروز شاهد تخریب وسیع منابع طبیعی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی بر برخورد با متجاوزین به بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز خسارت در مواقع بحران از جمله سیل نیاز است تا از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها به صورت جدی جلوگیری به عمل آید.

تکمیل پل‌های در دست ساخت، جلوگیری از چرای بی رویه احشام، بسیج ماشین آلات و بیمه پایه کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که شهریاری به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.