محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌های متولی و فرمانداران برای بارندگی های پیش رو آماده بوده و نقاط حساس و پرخطر، شناسایی و لایروبی و ایمن سازی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی و فرمانداران به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بر ضرورت شناسایی، لایروبی و ایمن سازی فوری نقاط حساس تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه ای در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها و نیز جابجایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسوولان در لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه های استان طی سال گذشته بیان کرد: این امر از بروز خسارت‌های گسترده جلوگیری کرد که مشابه این اقدام باید در سال جاری نیز با قدرت و قوت تکرار شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از دلایل اصلی بروز سیل را از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته ایم و امروز شاهد تخریب وسیع منابع طبیعی هستیم.

شهریاری بر برخورد با متجاوزان به بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از بروز خسارت در مواقع بحران از جمله سیل نیاز است تا از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها به‌صورت جدی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: تکمیل پل های در دست ساخت، جلوگیری از چرای بی رویه احشام، بسیج ماشین آلات و بیمه پایه کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه نهادهای مسوول قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعیه های سازمان هواشناسی، بهار امسال نیز نظیر سال گذشته، فصل پربارشی در آذربایجان غربی و کشور پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.