«محمدمهدی شهریاری» روز سه‌شنبه در پانزدهمین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: در حالی که این میزان جمعیت در برخی از معابر وجود دارد و بسیاری از رسانه‌ها نیز آن را منعکس می‌کنند، برخی افراد در فضای مجازی به دنبال متهم کردن دولت در بازگشایی ادارات طی چند روزی از نوروز هستند.

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی و فرمانداران باید در راستای جلوگیری از حضور مردم در این معابر و تفریحگاه‌ها تمهیدات لازم را بیاندیشند و مردم نیز باید در این خصوص همکاری کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با رد برخی مطالب درج شده در فضای مجازی در خصوص وضعیت نامناسب ایران در شیوع بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر ایران در کنترل این بیماری از بسیاری کشورها از جمله آمریکا، ایتالیا، چین و حتی آلمان و فرانسه بهتر عمل کرده و با وجود شیوع کمتر از ۲ هفته‌ای این بیماری در اروپا، روند شیوع قابل مقایسه با ایران نیست.

وی تداوم تخلف و شایعه‌سازی در فضای مجازی را غیرقابل قبول دانست و اضافه کرد: تخلفات فضای مجازی در خصوص کرونا باید رصد شود و برخوردهای لازم در این خصوص صورت گیرد.

ماسک اهدایی کنسولگری ایران در گوانگجوی چین به آذربایجان‌غربی تحویل شد

«شهریاری» از تامین ۲۰۰ هزار ماسک سه‌لایه از طریق کنسولگری ایران در گوانگجوی چین و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی قدردانی کرد و گفت: علاوه بر آن واردات ماسک نیز انجام می‌شود و امیدواریم روند تامین این اقلام روز به روز بهبود یابد.

وی همچنین با قدردانی از همراهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در راستای تجهیز ورزشگاه ۶ هزار نفری برای استفاده به عنوان مرکز درمانی افزود: در حال حاضر به علت جوابگو بودن مراکز درمانی فعلی، به مرحله نیاز به این مرکز نرسیده‌ایم ولی در صورت نیاز، از آن محل نیز استفاده لازم صورت می‌گیرد.

وی همچنین به فرمانداران استان که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، افزود: علاوه بر ارومیه تمهیدات لازم در شهرستان‌های ۱۷ گانه استان هم برای حفظ آمادگی و وضع بحرانی احتمالی در آینده اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری رزمایش بیولوژیکی مقابله با بیماری کرونا در استان، اضافه کرد: این رزمایش از فردا تا ۱۵ فروردین در استان برگزار می‌شود که فرمانداران باید در این خصوص همکاری لازم را داشته‌باشند.

شهریاری گفت: این طرح نوعی غربالگری با مشارکت ۷۰ هزار نفری بسیجیان طی ۹ روز آینده است و از راه‌های قطع زنجیره شیوع کرونا به شمار می رود که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کره جنوبی با انجام بسیار خوب غربالگری زنجیره شیوع کرونا را قطع کرد، افزود: باید ما نیز از  تجربه آنان استفاده کنیم و آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح غربالگری آنان با همراهی شرکت مخابرات آمادگی دارد.

وی با تاکید بر لزوم آماده‌بودن همه نقاهتگاه‌ها در سراسر آذربایجان‌غربی بیان کرد: مسوولان شهرستانی و استانی از مصاحبه با رسانه‌ها در خصوص کرونا خودداری کنند تا اخبار مربوط به این ویروس از یک مرکز منتشر شود.

شهریاری گفت: صادرات گوشت به صورت لاشه و جلوگیری از ارسال دام  زنده به سایر استانها و همچنین جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در اطراف شهرستان‌ها از جمله مواردی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۴  هزار و ۸۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.