روژان قادری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هشتمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا که امروز ترخیص شد یک مرد ۳۸ ساله است که در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری شده بود و با حال عمومی خوب ترخیص و جهت ادامه مراقبت‌های لازم توسط مراقبان سلامت در منزل تحت نظر و قرنطینه قرار گرفت.

وی بیان کرد: تا به این لحظه ۴۳ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان پذیرش شده‌اند که از ۳۲ مورد نمونه‌گیری شده است که ۱۲ مورد مثبت، ۱۵ مورد منفی و جواب پنج مورد نیز هنوز واصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱ نفر تحت نظر در بیمارستان بستری هستند گفت: از آمار کلی ۴۳ نفر مشکوک تا به این لحظه ۳۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص و زیر نظر مراقبان سلامت در منزل قرنطینه و تحت مراقبت هستند.

«قادری»، از شهروندان این شهرستان درخواست کرد که بیماری کرونا را جدی بگیرند و با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشت فردی در قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت و عزم جدی داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران مشکوک مبتلا به کرونا، از شهروندان درخواست کرد تا با پیوستن به پویش ۲۹۱۴ و ماندن در منزل تا ۱۴ فروردین ماه، در زمینه قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت جدی داشته باشند.

بیماری کرونا، قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده از جمله ماندن خانه می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.