روژان قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت سه بامداد امروز بیمار ۵۷ ساله ساکن شهر ربط از توابع بخش مرکزی سردشت مبتلا به کرونا با وجود تلاش کادر درمانی، متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: تا روز گذشته ۳۵ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان سردشت پذیرش و از ۲۴ بیمار نمونه‌گیری شده که بر اساس نتیجه آزمایش‌ها کرونای ۹ نفر از آنان مثبت و ۱۱ بیمار دیگر منفی بوده و جواب چهار مورد نیز هنوز واصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته ۹ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند، اظهار کرد: از آمار کلی ۳۵ نفر مشکوک ۲۴ نفر با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل زیر نظر مراقبان سلامت هستند.

 قادری از شهروندان این شهرستان درخواست کرد که بیماری کرونا را جدی بگیرند و با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشت فردی در قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت و عزم جدی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران مشکوک مبتلا به کرونا، از شهروندان درخواست کرد که با پیوستن به پویش ۲۹۱۴ و ماندن در منزل تا ۱۴ فروردین ماه، در زمینه قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت جدی داشته باشند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده از جمله ماندن خانه می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.