امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، تاکنون جواب آزمایش ۲۸ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد یک مورد به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۹ بیمار مبتلا و چهار بیمار مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند که حال عمومی همگی آنان مطلوب است.

وی اضافه کرد: روز گذشته نیز یک مرد ۴۶ ساله بر اثر بیماری کرونا در بخش ایزوله آی سی یو بیمارستان مهاباد پس از پنج روز مقاومت جان خود را از دست داد.

«بهزاد» تاکید کرد: ‌با توجه به اینکه اکنون ویروس کرونا اپیدمی شده است از این رو بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند، تحت شیمی درمانی هستند یا از دارو استفاده می‌کنند، چنانچه دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مهاباد گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

وی ادامه داد: اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

بهزاد تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ چرا که نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

رییس ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به سایر شهرهای کشور مسافرت نکرده و در حد امکان از منزل خارج نشوند. 

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۶۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۳۵ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.