به گفته کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی این سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شد و با بارش برف و باران در برخی از مناطق استان همراه است.

«یاسر اشتاد» اظهار داشت: بارش برف در شهرستان چالدران همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع آن در روز جاری به یک سانتی‌متر برسد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سردشت با ۱۳ میلی‌متر بارندگی بیشترن میزان بارش باران را در استان داشت، گفت: این سامانه بارشی تا فردا، یکشنبه همچنان فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در ارومیه از ظهر شنبه آغاز می‌ شود، اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان‌های استان به ویژه مناطق جنوبی موجب آبگرفتگی معابر خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی همچنین از مردم استان خواست تا طی روز جاری و فردا در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی با اشاره به اینکه دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین یک درجه سانتی‌گراد زیرصفر و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان داشت، افزود: چالدران سردترین شهر استان با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیرصفر و پلدشت گرم‌ترین شهر استان با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.