صلاح‌الدین قادرزاده بوکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوی مبتلا به کرونا، نوزاد خود را چهار روز قبل در بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان در سلامت کامل به دنیا آورد و از نوزاد وی نمونه‌برداری شد.

وی ادامه داد: این مادر باردار بعد از چهار روز مراقبت در بخش ایزوله و در هفته ۳۸ بارداری خود با عمل سزارین زیر نظر دکتر «سونیا اسکندریون» فرزندش را در سلامت کامل به دنیا آورد.

وی از مردم خواست که همچنان در خانه مانده و از ترددهای غیر ضروری در اماکن عمومی خودداری کنند تا جلو گسترش این ویروس با مشارکت عمومی گرفته شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

 تاکنون ۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از مهمترین علت‌های آن، همراهی‌نکردن برخی از مردم و حضور یافتن آنان در نقاط پرتجمع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.