رییس هیات امنای بیمارستان موقت مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از کل مبلغ جمع‌آوری شده تاکنون ۶.۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان موقت مهاباد هزینه شده و محموله‌های خریداری شده یکی پس از دیگری به محل سالن ۲ هزار نفری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات موردنیاز خریداری شده است، افزود: وسایل موردنیاز هر تخت در این بیمارستان با مشورت و تایید شبکه بهداشت و درمان تهیه شده و از فردا چینش و راه ‌اندازی آن آغاز خواهد شد.

وی با قدردانی از اعتماد شهروندان به هیات امنای این بیمارستان، اظهار داشت: خریدها و هزینه‌های راه‌اندازی بیمارستان با نظارت مستقیم اعضای هیات امنا و با شفافیت کامل مالی از طریق فاکتور به صورت مرتب به شهروندان ارایه می‌شود.     

کریمی، با بیان اینکه بیمارستان موقت تنها برای بیماران این شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت کمک‌های خود را به شماره حساب ۸۸۶۷۶۱۹۶۵۱ نزد بانک ملت شعبه مرکزی این شهرستان واریز کنند.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار کشوری، ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۹۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.