سهراب حیدری روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری و کنترل بیماری کرونای میاندوآب اظهار داشت: در پی حضور مردم در معابر، افرادی که هیچ‌گونه علایم بیماری ندارند ولی با این بیماری درگیر هستند می‌توانند به عنوان ناقل عمل کرده و اطرافیان خود را درگیر کنند.

وی اضافه کرد: شورای اداری و شورای تامین شهرستان باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و با تعطیلی برخی مغازه‌ها از انتشار بیماری و بروز فاجعه در شهرستان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: همچنین باید با آن دسته از افراد انگشت شماری که با ایجاد شایعه، تشنج و ناآرام کردن فضای جامعه و تشویش افکار عمومی باعث وحدت شکنی می‌شوند، قاطعانه برخورد شود.

وی در خصوص کنترل بیماری در میاندوآب گفت: زیاد بودن ورودی و خروجی‌های شهرستان و کمبود نیرو در راستای مستقر کردن در ورودی‌ها برای کنترل مسافران و تب سنجی افراد روند کنترل را کُند و با مشکل مواجه کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل بیماری کرونا در شهرستان افزود: ۸۰۰ حلقه سی دی آموزشی، ۸۰۰ جزوه آموزشی، ۸۵۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۰ هزار جفت انواع دستکش و ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای کم برخوردار این شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ نورالدین پالهنگ بیان کرد: همچنین ۲۰ گروه جهادی برای ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی شهر و روستاها به صورت شبانه‌ فعال بوده و یک‌هزارو ۶۸۰ نفر از بسیجیان نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

 تاکنون ۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از مهمترین علت‌های آن، همراهی‌نکردن برخی از مردم و حضور یافتن آنان در نقاط پرتجمع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.