محمدمهدی شهریاری روز سه‌‍شنبه در جمع منتخبان مردم آذربایجان‌غربی برای حضور در مجلس یازدهم افزود: هماهنگی و هم‌افزایی، اولویت‌بخشی به منافع ملی و استانی و وحدت و همدلی نمایندگان مجلس با یکدیگر و نیز مسوولان می‌تواند روند توسعه همه جانبه استان را سرعت بخشد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در سرانه درآمدی و سواد از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و جبران بخش عمده‌ای از این وضعیت مستلزم همدلی و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: در شاخص‌های بهداشت، گازرسانی و آب روستایی جهش‌های قابل ملاحظه‌ای رخ داده که از میانگین کشوری توانسته‌ایم پیشی بگیریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای جبران کمبودهای استان در بحث سرانه فضای آموزشی ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس در دست ساخت است و هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از پیگیری‌های منتخبان مردم استان در مجلس یازدهم در خصوص دغدغه‌های شهرستانی و استانی گفت: این دغدغه‌مندی که با پیشنهادات و انتقادات سازنده همراه است می تواند بیش از پیش برای توسعه استان موثر واقع شود.

شهریاری با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی استان، علاوه بر آسفالت ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری، طرح ابرار نیز برای آسفالت ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اقدام است، افزود: کاهش نرخ بیکاری در بهار، تابستان و پاییز، رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رتبه برتر امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه برتر بهبود فضای کسب و کار، رتبه برتر احیای واحدهای تولیدی راکد و رشد صادرات باعث شده تا استان روزهای خوبی را سپری کند.

وی اضافه کرد: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در مقاطع مختلف به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر نیز به میزان ۲ هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کرونا ویروس نیز گفت: با همه محدودیت‌ها وضعیت استان در بحث اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از بسیاری استان‌ها بهتر است اما علاوه بر اینکه از مردم شرمنده‌ایم که همه نیازهایشان به طور کامل برآورده نشده است، اطمینان می‌دهیم که همه تلاش خود را برای بهبود این وضعیت بکار بسته ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: برای شکست دادن کرونا نیاز داریم تا زنجیره انتقال قطع شود و منتخبان مردم در مجلس ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند در فرهنگسازی و دعوت مردم به در خانه ماندن بسیار موثر واقع شوند.

به گزارش ایرنا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز دوم اسفند امسال برگزار شد و ۱۲ منتخب مردم استان در ۱۰ حوزه انتخابیه به مجلس راه یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.