سیدهادی طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در ارومیه افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان برای پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه فرهنگی خواهد بود و در این راستا آموزش‌های لازم را به زودی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان‌های اجتماعی کشور به استان گفت: نحوه ورود سازمان‌های مردم نهاد به موضوع کرونا در این بخشنامه مشخص است.
وی اضافه کرد: در حوزه هدایت موسسه‌های خیریه برای موارد درمانی و کمک‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی نیز این سازمان‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند زیرا ارتباط مناسبی با خیریه‌ها دارند. 
وی بیان کرد: در این راستا نشست‌های مستمری نیز با سازمان های مردم نهاد سازمان ورزش و جوانان، موسسات خیریه و دستگاه‌هایی که مجوز برای سمن ها صادر می‌کنند تشکیل و تقسیم کار نیز انجام شده‌است.
«طباطبایی» با اشاره به آمادگی نداشتن سمن‌ها در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا ادامه داد: امکان انتقال ویروس و بیماری از طریق این تشکل‌های مردم نهاد دور از انتظار نیست و آنان باید قبل از هر اقدامی آموزش ببینند.
وی اضافه کرد: مقرر شده‌ است در هفته جاری و از طریق ویدئو کنفرانس در فرمانداری‌ها جلسه‌ای کوتاه و آموزشی برگزار شود تا در صورت نیاز از ظرفیت سمن‌ها نیز برای مقابله با کرونا استفاده گردد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سمن‌ها می‌توانند در راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی فعال شوند و شهروندان را به ماندن در خانه تشویق نمایند، اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران نیز با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تسریع و تسهیل می‌شود به گونه‌ای که خیران مهابادی ۷۰۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری کرده‌اند.
«طباطبایی» با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی و خیریه استان بر یاری رساندن به زلزله‌زدگان قطور متمرکز است گفت: با همت سمن‌ها می‌توان از مشارکت بیش از یک میلیارد تومانی خیران ارومیه‌ای در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا بهره‌مند شد.
به گزارش ایرنا در حال حاضر ۶۰۰ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌غربی ثبت شده که ٨٠ مورد از این تعداد مجوز خود را از اداره‌کل ورزش و جوانان استان دریافت کرده‌اند.

اعضای این سمن‌ها به  دلیل احاطه‌ای که بر جوامع بومی و محلی دارند، همواره نقش مهمی در خلق حماسه‌های مردمی ایفا می‌کنند و گاهی نیز صدای رسای آنان در هیاهوی بحران‌هایی چون زلزله و کرونا گم می‌شود اما از نقش تاثیرگذار آنها در مدیریت بحران نیز به سادگی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.