سرهنگ طالب رحیمی روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی موجب شده برخی از اقشار ضعیف جامعه و به خصوص کارگران روز مرد دچار مشکل و کمبود درآمد شوند، بر این اساس سپاه اقدام به توزیع اقلام حمایتی در این شهرستان کرده است.

وی ادامه داد: این محموله شامل ۳.۵ تُن برنج، بیش از یک تُن گوشت مرغ، ۷۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله، ۸۰۰ کیلوگرم روغن و حدود ۲ هزار قوطی کنسور تن ماهی است که در مناطق حاشیه شهر در بین خانوارهای کم‌درآمد و محروم به صورت شبانه توریع خواهد.

وی تاکید کرد: مسوولان و خیران این شهرستان باید به فکر جبران ضررهای اقتصادی خانوارها بی‌بضاعت به علت تعطیلی روزهای اخیر باشند و گوشه‌ای از ارزاق سفره شهروندان کم درآمد را تامین کنند.

فرمانده سپاه مهاباد اظهار داشت: سپاه در بحران به وجود آمده هرچه در توان دارد و با همه امکانات آماده خدمات‌رسانی برای کنترل شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن در سطح جامعه است.

همزمان با شیوع و همه گیر شدن بیماری کرونا تمامی فعالیت اصناف و بازاریان و واحدهای تولیدی در مهاباد همچون سایر مناطق کشور تعطیل و موجب شد بسیاری از کارگران و افراد روزمزد با قرنطینه شدن درخانه درآمد روزانه خود را از دست بدهند. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آذربایجان‌غربی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۹۳ بیماری مبتلا داشته و از این تعداد هفت نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.